Servis kola

Léto léto

Oprava píchlé pneumatiky

Nahuštění

Méně někdy znamená více a platí to i u kola. Tedy u některých kol. Nejvíce se hustí silniční kola a to na 8 a někdy až na 10 barů. Horská kola se naopak hustí jen na 1,4 až 2,5 baru. Krosová a treková kola jsou někde uprostřed.


U horských kol záleží na terénu. Čím obtížnější terén, tím méně musí být kolo nahuštěné. Přehuštěné kolo se v náročném terénu hůře ovládá a hrozí poškození pláště a ráfků. Zohlednit musíte i hmotnost cyklisty.

Brzdy

Ráfkové brzdy se dělí na U-brake, V-brake a Cantilever. Špalíky se dále dělí na celé špalky a špalky s cartdigí, kde se mění pouze gumičky. Pro běžné ježdění v našich podmínkách jsou vhodné vícesměnové špalíky, které dobře fungují na suchu i na mokru.


V současnosti se spíše přechází na kotoučové brzdy, protože mají lepší výkon. Kotoučové brzdy je třeba pravidelně čistit, centrovat třmen a rovnat kotouč, který se snadno zdeformuje při nárazu nebo přehřátí.

Řetěz

Řetěz je nejnamáhavější součást kola. Je podrobován tlaku v podélném směru a při řazení se příčně kroutí. Zanedbání péče vede k častému padání a chybám při řazení.


Největším zabijákem řetězu je prach, který v kombinaci s mazivem vytvoří abrazivní pastu.
Nejsnazším způsobem čištění jsou odmašťovače ve spreji, pravidelná údržba se tím, ale značně prodraží. V začátcích si vystačíte s obyčejným kartáčkem a hadrem, pokud to myslíte s kolem vážně, tak investujte pár stovek do myčky řetězu, která odvede skvělou práci.


Když se řetěz takzvaně vytahá, je načase jej vyměnit. Vytahaný řetěz odhalíte díky mírce řetězu. S výměnou neotálejte, vytahaný řetěz nejen zhoršuje požitek z jízdy, ale snadno se přetrhne, což je velmi nebezpečné.

Kdo maže, ten jede

Než se pustíte do mazání, tak musí být řetěz dokonale suchý. Věnujte se pečlivě každému článku. Mazivo vybírejte podle ročního období. Hlavní funkcí je odpuzování prachu a odolnost vůči vodě, což samo o sobě moc nejde dohromady. Univerzální oleje nejsou ideální volba, raději si kupte jeden hustý olej na mokro a do sucha mazivo na bázi teflonu.

Profi servis

Minimálně jednou ročně si nechte kolo prohlédnout od profesionála. V našem servisu zkontrolujeme a poladíme všechny součástky a seřídíme kolo přesně podle vašich představ. Při servisu používáme nejmodernější přístroje a nářadí.

 

Servis kola

 

Připravit kolo na sezónu je pro každého bikera nutností. Správným a kvalitním servisem si zajistíte nejen komfortnější jízdu, ale také delší životnost všech součástí kola.

Výměna brdových kotoučů u kola

Oprava píchlé pneumatiky

Nahuštění

Méně někdy znamená více a platí to i u kola. Tedy u některých kol. Nejvíce se hustí silniční kola a to na 8 a někdy až na 10 barů. Horská kola se naopak hustí jen na 1,4 až 2,5 baru. Krosová a treková kola jsou někde uprostřed.


U horských kol záleží na terénu. Čím obtížnější terén, tím méně musí být kolo nahuštěné. Přehuštěné kolo se v náročném terénu hůře ovládá a hrozí poškození pláště a ráfků. Zohlednit musíte i hmotnost cyklisty.

Brzdy

Ráfkové brzdy se dělí na U-brake, V-brake a Cantilever. Špalíky se dále dělí na celé špalky a špalky s cartdigí, kde se mění pouze gumičky. Pro běžné ježdění v našich podmínkách jsou vhodné vícesměnové špalíky, které dobře fungují na suchu i na mokru.


V současnosti se spíše přechází na kotoučové brzdy, protože mají lepší výkon. Kotoučové brzdy je třeba pravidelně čistit, centrovat třmen a rovnat kotouč, který se snadno zdeformuje při nárazu nebo přehřátí.

Řetěz

Řetěz je nejnamáhavější součást kola. Je podrobován tlaku v podélném směru a při řazení se příčně kroutí. Zanedbání péče vede k častému padání a chybám při řazení.


Největším zabijákem řetězu je prach, který v kombinaci s mazivem vytvoří abrazivní pastu.
Nejsnazším způsobem čištění jsou odmašťovače ve spreji, pravidelná údržba se tím, ale značně prodraží. V začátcích si vystačíte s obyčejným kartáčkem a hadrem, pokud to myslíte s kolem vážně, tak investujte pár stovek do myčky řetězu, která odvede skvělou práci.


Když se řetěz takzvaně vytahá, je načase jej vyměnit. Vytahaný řetěz odhalíte díky mírce řetězu. S výměnou neotálejte, vytahaný řetěz nejen zhoršuje požitek z jízdy, ale snadno se přetrhne, což je velmi nebezpečné.

Kdo maže, ten jede

Než se pustíte do mazání, tak musí být řetěz dokonale suchý. Věnujte se pečlivě každému článku. Mazivo vybírejte podle ročního období. Hlavní funkcí je odpuzování prachu a odolnost vůči vodě, což samo o sobě moc nejde dohromady. Univerzální oleje nejsou ideální volba, raději si kupte jeden hustý olej na mokro a do sucha mazivo na bázi teflonu.

Profi servis

Minimálně jednou ročně si nechte kolo prohlédnout od profesionála. V našem servisu zkontrolujeme a poladíme všechny součástky a seřídíme kolo přesně podle vašich představ. Při servisu používáme nejmodernější přístroje a nářadí.

 

Související zboží

Provozní
doba

Jsme tu pro Vás Po-Pá od 8:00 do 18:00 a v sobotu
od 8:00 do 12:00
Ikonka plus

Nejlepší
káva v brodě

Kávovar